مقاله سفارشی‌سازی سلسله مراتب پیاده‌سازی متدلوژی ‎ITIL

مقاله سفارشی‌سازی سلسله مراتب پیاده‌سازی متدلوژی ‎ITIL

مقاله ارائه راه‌کاری جهت بهینه‌کردن و سفارشی‌سازی  سلسله مراتب پیاده‌سازی متدلوژی ‎ITIL در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات 

در این مقاله که به صورت PDF  آماده گردیده است، به بررسی نحوه پیاده‌سازی ITIL در سازمان‌ها و شرکت‌ها پرداخته شده است، که در ادامه به بررسی چیکده‌ای از آن خواهیم پرداخت و همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل نسبت به خرید نسخه کامل این مقاله اقدام نمایید.

اطلاعات اسلاید و نحوه خرید
تعداد صفحات: 120 صفحه
نمونه PDF: دانلود نمونه 

چیکده

معرفی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
مفهوم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با افزایش پیچیدگی­‌های سیستم­‌های فناوری اطلاعات از سال 1980، گسترش یافت.
ایدئولوژی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ارائه یک رویکرد مدیریت سیستماتیک برای سازمان‌ها جهت طراحی، توسعه، تحویل، پشتیبانی و بهبود مستمر خدمات IT می‌باشد.

ضرورت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
 روال‌هاي مديريت سرويس به عنوان حلقه مرتبط‌کننده تکنولــوژي و افراد
 ضرورت سرمایه‌گذاری سازمان‌ها به نحو مناسب در حوزه پشتيباني، ارائه و مديريت خدمـــات و سيستم‌هــاي فناوری اطلاعات

ارتباط ITIL با استاندارد جهانی

سیکل مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
ITIL، بر منبای چرخه بهبود PDCA (Plan-Do-Check-Act) پیاده‌سازی شده است. این چرخه را شخصی به نام Demming معرفی کرد.

نکات کلیدی در پیاده‌سازی ITIL
  بیش از توانایی، کاری به عهده گرفته نشود. مدیریت سرویس، علم موشک نیست و نسبتا ساده است ولی برای شناسایی و تعریف فرآیندها باید کار زیادی انجام شود.
 ITIL راه را نشان می‌دهد، جاده‌سازی مناسب، وظیفه شماست.
 افراد باید ارزش کاری که انجام می‌دهند را بدانند تا آن کار به خوبی انجام شود.
 اکثر منفی‌بافی‌ها و بدگمانی‌های موجود نسبت به ITSM، ناشی از برنامه‌هایی است که ضعیف اجرا می‌شوند.
 ITSM  مانند اتخاد یک شیوه زندگی سالم است.ITSM  نسبتا ساده است، اما کار و انضباط می‌طلبد.

ميز خدمت (Service Desk)

مديريت تغييرات (Change Management)
  افزایش بهره‌وری پرسنل کلیدی به خاطر نیاز کمتر به منحرف‌شدن از وظایف برنامه‌ریزی‌شده برای پیاده‌سازی تغییرات فوری یا تغییرات نادرست قدیمی
  افزايش ضريب موفقيت پياده سازي ITIL در سازمان
  آموزش تمامی کارکنان
  تشویق کارکنان به جهت جاانداختن فرآیند جدید زیرا اغلب افراد می‌گویند ما که کار خود را انجام می‌دادیم پس چه نیازی به تغییرات بود؟
  مديران ارشد را توجيه کنيم که اين کار يک فرآيند بلند مدت است و ظرف مدت کوتاهي اين عمل را نمي‌توان انجام داد.
  انتخاب یک نرم‌افزارHelp Desk مناسب